زیبایی اندام و بدنسازی

یه سایت برای نوجوانان و جوانان برای بدنسازی و زیبایی اندام

زیبایی اندام و بدنسازی

یه سایت برای نوجوانان و جوانان برای بدنسازی و زیبایی اندام

عضلات انسان فقط در خواب رشد می کنند

با سلام.گزارشی در مورد نیاز استراحت برای رشد عظلات بدن تهیه کرده و آن را با شما به اشتراک می گذاریم امیدواریم  که با خواندن این مطلب دانستنی شما در مورد بدنسازی و سلامتی بدن بشتر شده و قادر به استفاده از آن در زندگی روز مره خود باشید برای دیدن گزارش به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

عمل هیپرتروفی یا قوی و بزرگ شدن عضله فقط در زمان استراحت انجام می گیرد .

 

باید بدانید که عضله پس از اینکه تحت فشار تمرین قرار گرفت برای رشد نیاز به استراحت کامل دارد و نباید تحت فشار مجدد قرار گیرد .

عضلات در هنگام تمرین فقط تحریک میشوند و این زمان استراحت است که موجبات رشد عضله را فراهم می آورد .جالب است بدانید که عضلات در هنگام خواب رشد میکنند نه در زمان بیداری . پس اگر طالب افزایش حجم عضلات خود هستید 8 ساعت خواب شبانه را به هیچ قیمتی از دست ندهید .

زمان مناسب برای استراحت عضله از 48 ساعت تا 96 ساعت متغیر است و این شما هستید که باید زمان مناسب را برای خویش بدست آورید (با کسب تجربه )

 

تغذیه قبل از خواب هم به اندازه خواب مهم است . عضلات شما برای رشد نیاز به پروتئین دارند پس سعی کنید قبل از خواب از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده نمایید . البته این به آن معنا نیست که قبل از خواب غذای سنگین مصرف نمایید .

 

توصیه های زیر را به خاطر داشته باشید :

 

1-   از پرداختن به بازیهایی چون فوتبال و بسکتبال و... اجتناب کنید . چون انرژی مورد نیاز عضلات شما در حین این بازیها مصرف میشود و چیزی برای تغذیه عضلات باقی نمی ماند .

2-   هفته ای دو جلسه هر بار نیم ساعت آرام بدوید . این امر برای تقویت قلب یک بدنساز بسیار مفید است . اما اگر در دوران حجم به سر میبرید احتیاط کنید که در دویدن زیاده روی نکنید.

3-      از شب زنده داری و دیر خوابیدن به شدت اجتناب کنید و حتما 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید .

4-   به یاد داشته باشید که حجیم شدن عضلات مستلزم رعایت رژیم مناسب – تمرین صحیح – شدت تمرین و استراحت میباشد . و در صورت عدم رعایت هر یک از اصول بالا تعغیری در حجم و قدرت شما روی نمی دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.